Czym kierować się kupując wózek widłowy do firmy?

W wielu firmach używa się na co dzień wózków widłowych, które pomagają sprawnie i szybko transportować towary. Wózek widłowy, jak każda inna maszyna z biegiem lat zużywa się i trzeba go wymienić na nowy. Na co powinno się zwracać uwagę przy zakupie wózka widłowego dla firmy?

Rodzaj napędu

Jedną z najważniejszych kwestii jest wybór rodzaju napędu wózka. Jeśli szukamy urządzenia, które będzie pracowało w zamkniętym pomieszczeniu, takim jak hala produkcyjna czy magazyn, powinniśmy zdecydować się na wózek z napędem akumulatorowym. Nie emituje on spalin, jest więc bezpieczny w użytkowaniu pod dachem, można go także używać przy pracach w branży spożywczej. Wózki elektryczne mają wysoką kulturę pracy: są po prostu bardzo ciche. Należy pamiętać o tym, że wózek akumulatorowy miewa przestoje w pracy na czas ładowania baterii. Jeśli wózek ma być używany na zewnątrz, lepszym wyborem będzie urządzenie spalinowe. Są one wytrzymalsze i lepiej radzą sobie na dłuższych trasach czy nierównej nawierzchni. Producenci oferują zarówno modele benzynowe jak i LPG.

 

Inne cechy

Równie ważny udźwig, jaki cechuje dany wózek. Dobierając go nie należy brać maksymalnej masy jako pewnika. Może ona nie zostać osiągnięta jeśli nasz towar jest niewymiarowy, lub jeśli chcemy podnosić go na maksymalną wysokość. Jeśli waga naszego towaru zbliżona jest do maksymalnego udźwigu wózka, lepiej wybrać model mocniejszy, który będzie miał „zapas” w stosunku do masy naszego towaru. Drugą ważną cechą jest maksymalna wysokość podnoszenia wideł. Nie może być ona niższa niż wysokość regałów w naszym magazynie, z których będziemy chcieli zdejmować towary. Wielu przedsiębiorców zastanawia się również, czy warto kupować model nowy, czy używany. Kupując nowy wózek możemy być całkowicie pewni, że posłuży nam bezawaryjnie przez długie lata. Jeśli zdecydujemy się na wózek używany, najlepiej dokonać zakupu w firmie specjalizującej się w sprzedaży i serwisowaniu wózków. Dzięki temu mamy gwarancję, że każdy model jest odpowiednio sprawdzony i przygotowany do sprzedaży przez profesjonalistów.