Jak regeneruje się koła napędowe w widlakach?

Przemieszczanie towarów wewnątrz magazynu wymaga używania różnych urządzeń transportu bliskiego, w tym popularnych widlaków i paleciaków. Ich intensywnie eksploatowane komponenty z czasem mogą ulegać zużyciu, stąd konieczne staje się korzystanie z usług dobrego serwisu wózków widłowych. We Wrocławiu naprawami i przeglądami zajmuje się firma TM Service. Wśród innych zadań specjalizuje się ona także w regeneracji kół napędowych. Przekonajmy się, jak zazwyczaj to wygląda.

Koła napędowe w wózkach widłowych i paletowych

Ważnym podzespołem każdego wózka widłowego lub paletowego są koła umożliwiające przemieszczanie się urządzenia, wybieranie przez operatora optymalnego toru jazdy, a także przekazujące napęd oraz amortyzujące pokonywanie nierówności. W zależności od konstrukcji, typu oraz obciążenia koła mogą być wyposażone w klasyczne opony, z czym mamy zwykle do czynienia w widlakach, albo koła lane, co najczęściej spotyka się w wózkach paletowych, lecz także niektórych widlakach magazynowych. Ponieważ mają one stały kontakt z nawierzchnią, a jednocześnie muszą sobie radzić ze sporymi niejednokrotnie obciążeniami, z czasem ulegają one zużyciu. O ile w przypadku kół z ogumieniem pompowanym wyjściem będzie po prostu zakup i montaż opon, o tyle dla opon lanych konieczne będzie lub zakupienie nowego zestawu albo odtworzenie warstwy elastomeru.

 

W jaki sposób przebiega regeneracja kół?

Najbardziej opłacalną metodą przywrócenia sprawności kołom lanym jest ich regeneracja. Polega ona na oczyszczeniu korpusów np. za sprawą piaskowania dla stali i żeliwa lub kuleczkowania dla stopów aluminium, a także zastosowaniu nowego łożyskowania oraz wykonania bieżni, którą odlewa się z właściwie dopasowanego do obciążenia tworzywa sztucznego, którym może być m.in. poliamid albo poliuretan.